Özel eğitim ilkeleri

Özel egitimin temel ilkeleri nelerdir?

Özel Eğitimin Temel İlkeleri Nelerdir?

  • Özel eğitime ihtiyacı olan tüm bireyler; ilgi, istek, yeterlilik ve yetenekleri doğrultusunda ve ölçüsünde özel eğitim hizmetlerinden yararlandırılır.
  • Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimine erken yaşta başlanması esastır.

Özel eğitimde çeşitlilik ilkesi nedir?

Çeşitlilik ilkesi; tanılama sürecinde uygulanan tekniklerde, yöntemlerde, disiplinlerde çeşitlilik esastır. Süreklilik ilkesi; tanılama süreci farklı disiplin alanlarındaki uzmanlarca sürekli değerlendirilir. Yeterlilik ilkesi; tanılamada bireyin yeterli-yetersiz olduğu yönler birlikte değerlendirilir.

Özel eğitimde süreklilik nedir?

Süreklilik: Bireylerin eğitimlerinin yaşam boyunca sürmesi esastır. Gençlerin eğitimleri yanında, hayata ve iş alanlarına olumlu bir biçimde uymalarına yardımcı olacak önlemler ile, yetişkinlerin sürekli eğitimlerini sağlayıcı önlemler almak temel bir eğitim görevidir.

Ozel egitimin amaclari nelerdir?

Özel Eğitimin Amaçları ve İlkeleri Özel eğitimin belli başlı amaçları başkalarıyla iyi iletişim kurabilen bireyler yetiştirmek, birtakım becerilerini geliştirerek bağımsız bireyler yetiştirmek, üretici ve mutlu bireyler yetiştirmek olarak sıralanır.

Gelişimin temel ilkeleri nelerdir?

Gelişimin Temel İlkeleri

  • Gelişim yordanabilir bir sıra izler. Bu sıra evrenseldir. …
  • Gelişimde bireysel farklılıklar vardır. …
  • Gelişimde kritik dönemler vardır. …
  • Gelişim bir bütündür. …
  • Gelişim süreklidir. …
  • Gelişim nöbetleşe devam eder. …
  • Gelişim, kalıtım ve çevrenin ürünüdür. …
  • Gelişimde telafi yoktur.

Özel eğitimin aşamaları nelerdir?

DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN AŞAMALARI

  • Farkına varma / tarama.
  • Gönderme öncesi süreç
  • Gönderme süreci.
  • Tanılama/sınıflama.
  • Özel eğitime uygunluk.
  • Programı planlama/BEP geliştirme.
  • Programı izleme.
  • Programı değerlendirme.

Özel eğitimde özel olan nedir?

Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim; özel eğitim gerektiren bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim programları ve yöntemleri ile onların özür ve özelliklerine uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir.